Grafika Firmowa

695 527 166
kontakt@grafikafirmowa.pl
Edit Content
Gotowy Projekt z Drukiem
695 527 166
kontakt@grafikafirmowa.pl

Polityka Prywatności

Sklepu grafikafirmowa.pl

1. Informacje ogólne

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników strony internetowej prowadzonej pod adresem: https://grafikafirmowa.pl (dalej jako: „Sklep”), przez właściciela Sklepu:
Wysterujto.pl Krzysztof Dalaszyński, z siedzibą przy ul. Geodetów 41, 64-100 Trzebiny, NIP: 6971001525, REGON: 410026108 (dalej jako: „Administrator”).

Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych za pośrednictwem Sklepu oraz respektować prawa użytkowników zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 („RODO”).

2. Zakres przetwarzanych danych osobowych

Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników niezbędne do realizacji usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu, w szczególności:

  • imię i nazwisko,

  • adres do wysyłki,

  • adres e-mail,

  • numer telefonu,

  • dane do faktury (nazwa firmy, adres, NIP),

  • adres IP.

 

Dane te są zbierane w trakcie składania zamówienia, rejestracji konta, zapisu do newslettera, kontaktu ze Sklepem lub podczas korzystania ze strony (za pomocą plików cookies oraz narzędzi analitycznych).

3. Cele przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe użytkowników są przetwarzane przez Administratora w następujących celach:

  • Realizacja zamówień – przetwarzanie danych jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży produktów oferowanych w Sklepie,

  • Kontakt z klientem – w celu odpowiedzi na zapytania, obsługi reklamacji lub udzielenia informacji dotyczących zamówienia,

  • Marketing bezpośredni – przedstawianie użytkownikom ofert i informacji handlowych drogą elektroniczną, za ich uprzednią zgodą,

  • Newsletter – przesyłanie wiadomości informacyjnych i promocyjnych drogą e-mailową, na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody,

  • Prowadzenie statystyk i analiza ruchu na stronie – przy wykorzystaniu narzędzi analitycznych (np. Google Analytics),

  • Remarketing i reklama – dopasowanie treści marketingowych do preferencji użytkowników na podstawie ich aktywności w Sklepie.

4. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowych użytkowników Sklepu odbywa się na podstawie:

  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (np. realizacja zamówienia),

  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO – obowiązek prawny ciążący na Administratorze (np. przechowywanie dokumentacji księgowej),

  • art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora (np. kontakt z klientem, cele statystyczne, zabezpieczenie roszczeń, marketing bezpośredni),

  • art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą (np. zapis do newslettera, zgoda na pliki cookies i działania remarketingowe).

5. Pliki cookies i narzędzia analityczne

Sklep korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczek), które są zapisywane w urządzeniu końcowym użytkownika. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:

  • zapamiętywanie preferencji i ustawień użytkownika,

  • prowadzenie anonimowych statystyk odwiedzin strony,

  • remarketing – dostosowywanie reklam do zainteresowań użytkownika.

Sklep wykorzystuje również narzędzie Google Analytics – usługę analityczną świadczoną przez Google LLC, z siedzibą w USA, która umożliwia analizowanie sposobu korzystania ze strony internetowej przez użytkowników. Dane gromadzone w ramach tej usługi mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), zgodnie z odpowiednimi mechanizmami prawnymi, takimi jak standardowe klauzule umowne.

Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce internetowej lub całkowicie je zablokować, co jednak może wpłynąć na działanie niektórych funkcji Sklepu.

 

6. Udostępnianie danych osobowych podmiotom trzecim

Administrator może przekazywać dane osobowe użytkowników wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów wskazanych w niniejszej Polityce, wyłącznie zaufanym podmiotom współpracującym, takim jak:

  • firmy kurierskie – w celu dostarczenia zamówionych produktów,

  • operatorzy płatności – w celu obsługi płatności online (np. Przelewy24, PayPal, Stripe – w zależności od dostępnych metod),

  • firma hostingowa – która udostępnia infrastrukturę techniczną dla działania Sklepu,

  • usługodawca systemu newsletterowego – w celu wysyłki wiadomości e-mail na podstawie zgody użytkownika (np. MailerLite, GetResponse, itp.),

  • biuro rachunkowe – w zakresie obsługi księgowej Sklepu.

Wszystkie podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora działają na podstawie odpowiednich umów powierzenia przetwarzania danych i są zobowiązane do zapewnienia ich bezpieczeństwa.

7. Zakładanie konta w Sklepie

Użytkownicy mają możliwość założenia konta w Sklepie, co umożliwia m.in. łatwiejszy dostęp do historii zamówień, zapamiętywanie danych do wysyłki oraz szybsze składanie kolejnych zamówień.

W ramach konta użytkownika przetwarzane są dane takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane adresowe oraz historia zamówień. Dane te są przetwarzane:

  • na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO – w celu wykonania umowy (prowadzenia konta),

  • oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w celu ułatwienia obsługi klienta i zapewnienia funkcjonalności Sklepu.

Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z konta, kontaktując się z Administratorem. Usunięcie konta skutkuje usunięciem powiązanych z nim danych, o ile nie zachodzi konieczność dalszego przetwarzania z przyczyn prawnych (np. księgowych).

8. Newsletter i informacje marketingowe

Użytkownicy mogą dobrowolnie zapisać się do newslettera Sklepu, podając swój adres e-mail. Zapis jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych i marketingowych od Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Użytkownik może w każdej chwili wycofać zgodę i zrezygnować z otrzymywania newslettera – poprzez kliknięcie w link rezygnacji znajdujący się w każdej wiadomości e-mail lub kontaktując się bezpośrednio z Administratorem.

Dane podane w celu otrzymywania newslettera są przetwarzane wyłącznie w tym celu i nie są wykorzystywane do innych działań marketingowych bez wyraźnej zgody użytkownika.

9. Prawa użytkowników

Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez Administratora, przysługują prawa wynikające z przepisów RODO, w szczególności:

  • prawo dostępu do danych – użytkownik może uzyskać informację, jakie dane osobowe są przetwarzane i w jakim celu,

  • prawo do sprostowania danych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,

  • prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – o ile nie istnieją podstawy prawne do dalszego ich przetwarzania,

  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych – np. w przypadku wniesienia sprzeciwu lub kwestionowania prawidłowości danych,

  • prawo do przenoszenia danych – w zakresie określonym w art. 20 RODO,

  • prawo do wniesienia sprzeciwu – wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu,

  • prawo do wycofania zgody – w dowolnym momencie, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody,

  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – w Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

W celu realizacji powyższych praw, użytkownik może skontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: kontakt@grafikafirmowa.pl.

10. Okres przechowywania danych osobowych

Dane osobowe użytkowników są przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, tj.:

  • dane związane z realizacją zamówień – przez okres 6 lat od dnia zakończenia umowy (wynika to z przepisów podatkowych i rachunkowych),

  • dane przetwarzane na podstawie zgody (np. newsletter) – do momentu wycofania zgody,

  • dane przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu wniesienia skutecznego sprzeciwu lub ustania tego interesu,

  • dane dotyczące konta użytkownika – do czasu jego usunięcia przez użytkownika lub zgłoszenia takiego żądania.

Po upływie odpowiednich okresów dane są usuwane lub anonimizowane, o ile nie zachodzi obowiązek ich dalszego przechowywania wynikający z przepisów prawa.

11. Przetwarzanie danych dzieci

Sklep nie jest przeznaczony dla osób poniżej 18. roku życia i Administrator nie przetwarza świadomie danych osobowych dzieci.

W przypadku stwierdzenia, że dane dziecka zostały zebrane bez zgody przedstawiciela ustawowego, Administrator podejmie odpowiednie kroki w celu ich niezwłocznego usunięcia.

12. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)

W związku z korzystaniem z narzędzi takich jak Google Analytics, dane osobowe użytkowników mogą być przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), w szczególności do Stanów Zjednoczonych.

W takim przypadku przekazanie danych odbywa się w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, zgodne z wymaganiami RODO – w szczególności na podstawie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.

Administrator dokłada wszelkich starań, aby takie przekazywanie odbywało się w sposób bezpieczny, zgodny z obowiązującymi przepisami i z poszanowaniem prywatności użytkowników.